Setup guide
Het volgende is een gids voor het instellen van Emply om e-mails te verzenden vanuit jouw domein.
Voorbereiden voor installatie
Om deze integratie in te stellen, is het volgende vereist:
- Toegang tot Emply
- Toegang tot uw DNS
Stap 1 - De integratie activeren.
Om de integratie te activeren ga je naar 'Instellingen' gevolgd door 'Integraties'.
Vind de "Own email domain" integratie en klik 'Activeren'.
Daarna opent het volgende venster, waar je klikt op 'Domein toevoegen'.
Stap 2 - De integratie configureren.
Nadat je op 'Domein toevoegen' hebt geklikt, moeten de volgende stappen worden gevolgd:
- Vul eerst het domein in dat je wilt gebruiken in het veld 'Domein'.
- Selecteer 'Emply email server'.
- Klik op 'Registreren'.
Opmerking: je moet jouw hoofddomein registreren en vervolgens je subdomeinen (indien nodig) één voor één registreren, aangezien de verstrekte DKIM- en SPF-records voor elk van deze worden gegenereerd.
Zodra dit is gebeurd, kunnen we doorgaan met het verifiëren van het domein.
Stap 3 - Verifieer het domein.
Jouw domein is nu geregistreerd in onze e-mailservice, maar om te verifiëren dat jij de eigenaar van het domein bent, moeten we de SPF- en DKIM-sleutels aan jouw DNS toevoegen.
Meer uitleg: Het instellen van SPF- en DKIM-records (voor e-mailen via Emply's mailserver)
Deze verschijnen automatisch in het volgende venster.
Als je al een SPF-record hebt, moet je deze bijwerken met de include-statement van hierboven.
Stap 4 - Valideer DNS-records.
Nadat de vereiste DNS-records zijn aangemaakt, moeten deze worden gevalideerd voordat de integratie kan worden gebruikt.
Dit doe je door onder DKIM en SPF op 'Validate' te drukken:
Na het klikken op 'Validate' verschijnt er een melding dat deze gevalideerd en klaar voor gebruik zijn:
Als het niet onmiddellijk valideert, kan dit zijn omdat het even duurt voordat de DNS is bijgewerkt.
Zodra je alle bovenstaande stappen hebt doorlopen, zal je:
- een noreply@uwdomein.com hebben.
- vanuit jouw eigen domein e-mails kunnen versturen via Emply.
Aanbevolen gebruik:
- Gebruik 'noreply'-mail om met kandidaten te communiceren, als je gecodeerde en veilige communicatie in het carrièrecentrum wilt
- Gebruik 'noreply' voor communicatie met medewerkers als je de communicatie en taken binnen het HRM-systeem van Emply wilt houden
- Wees voorzichtig met het gebruik van 'persoonlijke' e-mail, aangezien je de ontvanger kunt aanmoedigen om jou te antwoorden in jouw persoonlijke inbox, die niet geschikt is voor de verwerking van persoonlijke gegevens.
- Als je een strikt quarantainebeleid hebt, voeg dan "smtp.danlon.dk" toe aan uw whitelist groep